JÁTÉKOK, játékszabályok
NÁLAM VAN A ...
Minden tanuló kap egy kártyát. Az a tanuló kezdi a játékot, akinél az a kártya van, hogy: "Nálam van a kezdés." Ő hangosan felolvassa a kártyán szereplő szöveget/kérdést, majd az a tanuló következik, akinél a helyes megoldás található. Most neki kell felolvasni a kártyáján szereplő leírást/kérdést! A játék addig folytatódik, amíg az utolsó kártyán szereplő Itt a vége! Ügyes voltál! el nem hangzik.
SUDOKU
A klasszikus SUDOKU játékban egy 9x9-es rács celláiba kell beírni a számokat, hogy azok nem ismétlődhetnek sem oszlopban, sem sorban. A képes SUDOKU táblák is hasonló elven működnek, de itt a táblázatba – 3x3, 4x4, 5x5, 6x6… - úgy kell
elhelyezni a képeket, hogy oszloponként és soronként az adott kép csak egyszer
szerepeljen. Azonos kép itt sem lehet egy oszlopban vagy sorban sem.
MEMÓRIA
A
kivágott négyzeteket a képekkel lefelé fordítva egymás mellé rakjuk az
asztalra. A játékosok
két lapot fordítanak fel, úgy, hogy azt mindenki lássa. Ha a képek egyformák,
félreteheti az a játékos, aki a párt találta. Ezt követően ez a játékos újabb
két képet emelhet fel. Ha nem sikerült két egyforma képet találnia, akkor egy
másik játékos folytatja a játékot. Az a
játékos nyer, aki több képpárt tud összegyűjteni.
BINGÓ
A tanuló a kapott feladatlapján (mindenkinek más helyen van a táblázatban az elhelyezett tartalma) képek, számok, szavak stb. szerepelnek. Ha a kérdésre adott válaszok közül 3/4/5 egymás melletti vízszintesen, függőlegesen vagy átlósan szerepelnek, akkor BINGÓ-t kapunk. Az nyer, aki több BINGÓT talál!
DOMINÓ
A "START" kezdetű dominólap mellé úgy kell elhelyezni a következő lapot, hogy a lerakott lap végével megegyező / arra utaló / a képnek megfelelő stb. dominólap kerüljön.
TRIMINO
A háromszögek mindhárom oldalára szavak/számok/ vannak írva, és ezeket kell egymás mellé illeszteni a kérdésre adott helyes megoldással. Jó válaszok esetén egy nagy háromszöget ad ki a sok kicsi háromszög. Elemszám növelésekor egyre bonyolultabb alakzat – pl. csillag, hatszög – jön ki.